Spanska Sayings

En av mest populära språken i världen är det spanska språket. På grund av det intressanta uttalet av spanska fraser, är spanska hyllas som en av de mest levande språk över hela världen. Ordspråk, idiom och spanska ord om familjen är populära i hela världen. I fall, vill du lära dig att hälsa på folk på spanska och sedan "hur är du i spanska", kan artikel vara till stor hjälp för dig. Du kan också öva uttala den givna ord. Därför ifall du är en nybörjare att lära sig spanska språket, kan denna artikel på spanska ord och betydelser vara en hjälp för dig. Här hittar du några av de spanska fraser och spanska ord.
Spanish Love Sayings
Kärlek, kortaste avståndet mellan två människor har olika romantiska fraser på spanska. Romantisk spanska fraser är levande, dynamiska och förmedla djup innebörd. Gå igenom några av de mest enkla och ändå klassisk spansk kärlek citat. Dessutom, om du är redo att föreslå din kärlek intresse, sedan lära sig några sätt om hur man säga att jag älskar dig på spanska. Här några spanska citat och talesätt.
Te adoro.; Jag avgudar dig.
Te quiero y Solamente usted., Jag älskar dig och bara dig.
Pienso en TI siempre., Jag tänker alltid på dig.
Te quiero con todo mi Corazón.; Jag älskar dig av hela mitt hjärta.
Te necesito., Jag behöver dig.
Quieres casarte conmigo?; Vill du gifta dig med mig?
Eres el amor de mi vida., Du är mitt livs kärlek.
Te extraño., Jag saknar dig.
Perder la cabez., Fall galet kära.
Me gusta estar Contigo, mig haces sonreír., Jag gillar att vara med dig. Du gör mig leende.
Usted es la Fuente de mi ser., Du är källan till min varelse.
Le AMO apasionadamente. , Jag älskar dig passionerat eller jag passionerat älskar dig.
El amor es La Amistad prendida fuego por el Fuego., Kärlek är vänskap i brand.
Abrazos., Kram.
Quiero sostenerle, usted Besar y el susurro en su oído le AMO., Jag vill hålla dig, kyssa dig och viska i ditt öra jag älskar dig.
Besos., Kisses.
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana., Jag älskar dig mer än igår, men inte lika mycket som i morgon.
Sus ojos pueden excitarme pero esto es sus besos que mig encienden., Ditt ögonen kan uppväcka mig men det är din kyssar som antända mig.
El amor es Ciego., Kärleken är blind.
Spanska Citat och uttalanden
Ojos que no ven, Corazón que no siente. , Ögon som inte ser, hjärtat som inte känns.
Cada uno lleva su Cruz. ; Alla bär sitt kors. Lägga fram mer helt enkelt, vi alla har vår egen kors att bära.
A quien Madruga, Dios le ayuda.; Gud hjälper dem som hjälper sig själva eller den tidiga fågeln fångar masken.
Del dicho al Hecho, hö mucho trecho. , Att säga något och göra det är två olika saker.
Ingen todo lo que es brilla Oro. , Inte allt som glimmar är guld.
Si quieres El Perro, acepta las pulgas. , När du älskar en person, accepterar du bara honom / henne.
El que la sigue, la consigue. , Man få vad man strävar efter att arbeta för.
Quien ingen tiene, Perder ingen puede. , Han som inte har kan inte förlora. Du kan inte förlora det du inte har.
La ignorancia es Atrevida. , Okunnighet är modig.
Dime con quien sk ANDA te y ödesdigra quien Eres. , Berätta med vem du går och jag ska säga dig vem du är. Enkelt uttryckt detta talesätt innebär, är en man känd av företaget han håller.
Perro que ladra ingen muerde.; Skällande hundar bits sällan.
Las desgracias nunca vienen SOLAS. ; Motgångar kommer aldrig ensamma.
Alli donde fueres, HAZ lo que vieres."När du kommer till Rom så lev efter romarens seder"
A Pan de kvitten Dias, hambre de tres semanas.; Tiggare kan inte choosers.
Gusta lo ajeno, mas por ajeno que por Bueno.; Gräset ser grönare på andra sidan staketet
Spanska språket är definitivt en av de mest underbara språk att lära sig. Förhoppningsvis ska dessa spanska ord har gett dig mer förståelse för detta språk.