Går vidare Citat

Moving on är en av de svåraste saker att göra i livet. Det finns inga mirakel piller som kan hjälpa dig bli av med känslomässig baksmälla. Den tid som behövs för att komma över någon efter ett förhållande upplösning eller någon annan känslomässigt turbulent fas i ditt liv beror på hur mycket du var känslomässigt engagerade och investerat i den personen. I den här artikeln presenterar jag en samling av att gå vidare citat och talesätt som kan hjälpa dig i att sortera ut dina känslor. Dessa funderingar från människor som har det där du är nu. Några salvia råd från sådana människor i form av dessa inspirerande att gå vidare citat kan bara visa vägen. Här är en mix av några rörliga på kärlek citat och några kloka råd om att gå vidare i livet.
Inspirerande Moving On Citat
En står inför många känslomässiga prövningar och vedermödor i livet. Förlust av en nära anhörig, en relation bryta upp och faller outs är några av de många instanser som gör rör sig på ganska tufft. Även om din hjärna säger gå vidare, vill hjärtat att stanna kvar bakom. Här är några att släppa taget och gå vidare citat som bara kan ge dig hopp att gå vidare.
När jag släpper vad jag, bli jag vad jag kanske. - Lao Tzu
Andas. Släpp taget. Och påminna dig själv att denna stund är det enda du vet du har för säker. - Oprah Winfrey
Hänga i förbittring är att låta personer du föraktar bor hyresfritt i ditt huvud. - Ann Landers
Släpp taget. Varför hålla fast dig smärta? Det finns inget du kan göra om de fel i går. Det är inte din att döma. Varför hålla fast vid just det som hindrar dig från att hopp och kärlek? - Leo Buscaglia
När en dörr stängs en annan dörr öppnas, men vi så ofta ser så länge och så tyvärr på den stängda dörren, att vi inte ser dem som öppnar för oss. - Alexander Graham Bell
Vissa av oss tycker anläggning gör oss starka, men ibland är det att släppa taget. - Herman Hesse
Gråt inte eftersom det är över. Smile eftersom det hände. - Dr Seuss
I slutändan dessa saker betyder mest: Hur väl kände du älskar? Hur helt älskade du?, Hur djupt har du lärt dig att släppa taget? - Buddha
Förlåta dig själv för dina fel och dina misstag och gå vidare. - Les Brown
Det finns en viktig skillnad mellan att ge upp och släppa taget. - Jessica Hatchigan
Nyckeln till förändring ... är att släppa taget om rädsla. - Rosanne Cash
När jag började bilden träden i stormen, började svaret gå upp för mig. Träden i stormen försök inte att stå upp raka och höga och erigerad. De tillåter sig att böja och blåsas med vinden. De förstår kraften i att släppa taget. Dessa träd och de grenar som försöker för hårt att stå upp starkt och är raka dem som bryter. Nu är det inte dags för dig att vara stark, Julia, eller om du också kommer att bryta. - Julia Butterfly Hill
Stå upp och gå ut ur din historia. - Phil McGraw
Livet är som att cykla. Att hålla balansen måste du fortsätta. - Albert Einstein
Titta du går ut i mitt liv gör mig inte bitter eller cynisk om kärlek. Utan snarare får mig att inse att om jag ville så gärna vara med fel person hur vackert det blir när den rätta kommer. - Anonym
Du får styrka, mod och förtroende genom varje erfarenhet där du verkligen sluta titta rädsla i ansiktet. Du kan säga till dig själv "Jag har levt igenom denna fasa. Jag kan ta nästa sak som kommer. " Du måste göra det du tror att du inte kan göra. - Eleanor Roosevelt
Jag var aldrig en att tålmodigt plocka upp trasiga bitar och limma ihop dem igen och säger mig att lagade hela var så gott som ny. Vad är bruten är bruten, och jag vill hellre minnas den som den var som bäst än laga det och se de trasiga delarna så länge jag levde. - Margaret Mitchell
Du kan aldrig korsa havet om du inte har modet att bortse från stranden - Christofer Columbus
Smärta är oundvikligt. Lidande är valfritt. - M. Kathleen Casey
Relationer är som glas. Ibland är det bättre att lämna dem trasiga än försöka såra själv sätta tillbaka det tillsammans. - Anonym
Aldrig att ångra. Om det är bra, det är underbart. Om det är dåligt, det är erfarenhet. - Victoria Holt
Jag vägrar låta det som hände mig att göra mig bitter. Jag fortfarande helt tror på kärleken och jag är öppen för något som kommer att hända mig. - Nicole Kidman
Hoppas att dessa inspirerande och söt gå vidare citat hjälper dig att hitta vägen tillbaka, gå vidare och börja ett nytt liv. Ditt liv kommer att återta sin flöda när du verkligen släpper det förflutna för löfte och överraskningar som väntar er i framtiden. Lär av dina dåliga erfarenheter och sedan släppa dem. Livet är för kort för att hysa agg och drunkna i känslomässig baksmälla! Leva i nuet och tänka positivt för att hitta ditt gamla jag tillbaka igen!