Arbeta hemifrån med barn

Som två-tiden veteran att arbeta från ett hemmakontor som min främsta arbetsplats kan jag säga definitivt att arbeta hemifrån kan vara svårt. Detta är speciellt sant när småbarn är inblandade, vilket är fallet med min situation. Fastän min sätt att arbeta hemifrån är långt ifrån perfekt - och ett konstant tillstånd av utveckling och förnyad utvärdering - finns det några generella regler som jag tror kommer att göra det lite lättare för människor som aldrig gjort det förut.
Orubbliga arbetsplan
Om du är van vid att gå upp för arbete och lämnar för din dagliga pendla, komplett med en välkänd rutin, frukost och vad inte, då arbeta hemifrån kommer att bli lite av en chock för systemet. Den upplevda fördelen att inte behöva gå igenom det välbekanta rörelser kan innebära svårigheter redan från början. När en etablerad rutin äventyras, kan saker och ting börjar nysta snabbt. Om det alls är möjligt, jag starkt rekommenderar bevara så mycket av dina tidigare pre-arbetsrutin som möjligt, även på väg till arbete på samma tid om det är rimligt att göra så.
Make / maka och barn kanske inte riktigt förstå den stela, särskilt om du bara tänker i ett annat rum att gå till jobbet. Men verkligheten är att du kommer att kräva vissa struktur för att fokusera på arbetsuppgifter vid sidan, när kaos kan utspelas runt omkring dig. Det ursprungliga genomförandet av ditt arbete-from-home schema är sannolikt att mötas med visst motstånd och du kan ha lust att överge den eller böj den till oigenkännlighet. Om du vill hålla sig framme, hålla en tidsplan och behandlar den som om du fortfarande lämna huset för arbete varje dag.
Inrätta en arbetsgrupp Vocabulary
I min situation arbetar jag hemifrån av vår källare i något som främst en make-shift arbetsyta. Jag separerade från min vackra fru och barn med bara en tunn, men väl konstruerat lövträ golv som verkligen förstärker skrik och fotspår. En trevlig arbetsmiljö, för att vara säker. Men när det gäller rör barn, så fort jag nerför trappan, pappa är på jobbet. De orden är viktiga att komma ihåg när du försöker etablera en rutin för ditt barn och ett sätt för dessa att förstå att - trots att de kanske vet att du bara några steg bort från dem - ni är inte nås vid denna tid .
Genom att etablera konceptet att vara på jobbet, kommer barnen accept den till slut och det kommer inte vara ett problem - åtminstone de flesta av tiden. Självklart kommer det alltid att finnas de stunder när en liten kille eller tjej är bara inte redo att skiljas från sina mamma eller pappa, oavsett om de är på väg till jobbet. Det är en av de förmåner med att arbeta hemifrån. Då och då, kan du ta en minut att ge barnen lite extra kramar, styra dem och drar iväg till jobbet.
Planera med din make
Den person som kommer att ha störst inverkan på din förmåga att arbeta hemifrån är din make. Även om din make har ett heltidsarbete utanför hemmet, det är viktigt. Men om din make är en heltid stay-at-home mamma och pappa och sedan är det särskilt viktigt. För att göra saker och ting fungerar i ett hemmakontor situation är maken kommer att bli nyckelspelare. För att du skall få tid och miljö som krävs för att arbeta effektivt hemifrån, är din make kommer att behöva göra vissa justeringar och sannolikt vissa uppoffringar för att få det att hända.
Justera barnomsorg scheman och nytänkande dagliga rutiner är bara en del av navigering i svåra vatten hemmakontor. Med lite förskott planering och lite tålamod, kan det fungera. Det kommer inte alltid att vara lätt och ibland kanske du känner behovet att fly till en lugn plats för att rensa huvudet. Jag råder alltid gör det minst en gång varannan vecka. Ett offentligt bibliotek finns alltid ett trevligt stopp, som är en park eller en lugn kafé, om du kan hitta ett. Du behöver inte ens behöver göra något arbete där. Tänk bara verk om en liten stund du absorbera fred och göra upp planer för att komma tillbaka till kontoret.